توسط دکتر منتظر، در دوازدهمین نشست هیئت های استانی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت در وزارت علوم عنوان شد:

هیئت‌های نظارت استانی مهم‌ترین رکن ضامن کیفیت نهادهای علمی در کشور هستند.

تأکید مرکز نظارت و ارزیابی این است که در تمامی امور از نظرات هیئت‌های استانی بهره ببریم. زیرا معتقدیم هیئت‌های استانی نخستین جبهۀ رصد، بررسی و نظارت بر فعالیت‌های آموزش عالی و ضامن کیفیت نهادهای علمی در درون استان‌‌ها هستند.
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۶:۳۸ کد : ۶۲۳۳۴ اخبار برگزیده
دکتر منتظر: هیئت‌های استانی هسته‌های اندیشگانی ما در درون استان‌ها هستند و این نقش برای ما بسیار مهم است. هیئت‌های استانی اطلاع دارند که در استان‌ها چه موضوعات مستحدثه‌ای وجود دارد، تلاش برای بهبود و ارتقای کیفیت مستلزم اندیشه و خردورزی جمعی است و ترکیب هیئت‌های نظارت و حضور جمع کثیری از فرهیختگان دانشگاهی این امکان را برای ما پدید می‌آورد که از توان اندیشگانی آنان در ساماندهی کیفی نظام علم و فناوری استفاده کنیم. بنابراین دیدگاه‌های تخصصی آن‌ها برای مرکز بسیار راه‌گشا خواهد بود.
هیئت‌های نظارت استانی مهم‌ترین رکن ضامن کیفیت نهادهای علمی در کشور هستند.

 به گزارش مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم،  دکتر منتظر در دوازدهمین نشست هیئت‌های استانی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت در وزارت علوم با بیان اینکه نظام علم و فناوری مشتمل بر آموزش عالی، پژوهش، فناوری، نوآوری و تجاری سازی است؛ گفت: اگر هدف توسعۀ کیفیت نظام علم و فناوری باشد باید همه اجزای این نظام مورد بررسی قرار گیرد، باید کل نظام آموزش عالی، پژوهشی و فناوری و نوآوری تحت نظارت هیئت‌های نظارت و ارزیابی قرار گیرد. خاصه اینکه شبکۀ بزرگ نظارت و ارزیابی متشکل از بیش از 1000تن از اعضای هیئت علمی و متخصصان آموزش عالی است که این شبکه توان بسیار بالایی برای وزارت علوم به‌شمار می‌آید.
رئیس مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم عنوان کرد: زمانی که موضوع نظارت مطرح می‌شود باید بدانیم که نظارت بر چه مبنایی، با چه ابزاری و با چه سیاستی انجام خواهد شد؟ برای تحقق این موضوع باید زیرساخت‌های مناسبی داشته باشیم که یکی از آنها یک‌پارچه‌سازی سامانه‌های اطلاعاتی است و باید این امر پیگیری شود واطلاعات مختلف مربوط به مؤسسات آموزش عالی، پژوهش و فناوری  در سامانۀ آموزش عالی (ساعا) باید به صورت مستمر ثبت شود.
دکتر منتظر افزود: از سوی دیگر هیئت‌های استانی هسته‌های اندیشگانی ما در درون استان‌ها هستند و این نقش برای ما بسیار مهم است. هیئت‌های استانی اطلاع دارند که در استان‌ها چه موضوعات مستحدثه‌ای وجود دارد، تلاش برای بهبود و ارتقای کیفیت مستلزم اندیشه و خردورزی جمعی است و ترکیب هیئت‌های نظارت و حضور جمع کثیری از فرهیختگان دانشگاهی این امکان را برای ما پدید می‌آورد که از توان اندیشگانی آنان در ساماندهی کیفی نظام علم و فناوری استفاده کنیم. بنابراین دیدگاه‌های تخصصی آن‌ها برای مرکز بسیار راه‌گشا خواهد بود.
وی عنوان کرد: به عنوان مثال یکی از وظایف نظارتی، نظارت و ارزیابی  قوانین و مقررات آموزش عالی است یعنی باید بررسی کنیم که مقررات مصوب این حوزه با یکدیگر تداخل نداشته باشند و اگر این قوانین اجرا شوند چه نتیجه‌ای خواهند داشت. هیئت‌های نظارت می‌توانند در احصای تجارب دانشگاه‌ها در اجرای مقررات و نتایج آن و نیز تحلیل مقررات، کمک جدی به نظام سیاست‌گذاری در ستاد داشته باشند.