گزارش ارزیابی جامع «مؤسسۀ پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی» ارائه و بررسی شد.

گزارش ارزیابی جامع «مؤسسۀ پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی» ارائه و بررسی شد.

دکتر منتظر، رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم با اشاره به نتایج ارزیابی مأموریتی، کارکردی و عملکردی موسسه در بازۀ زمانی سال‌های ۹۶ تا ۹۸ گفت: بر اساس این ارزیابی سه سناریوی «حداقلی»، «واقع‌بینانه» و «حداکثری» برای آیندۀ موسسه مطرح شد که در آن با روزآمدکردن مأموریت‌های مؤسسه، به‌عنوان شبکه‌سازی در نظام پژوهش در زمینه‌های آموزش عالی و استفاده از توان پژوهشگران کشور و نیز تعمیق ارتباط میان مؤسسه و نیازهای وزارت علوم، چارچوب جدیدی برای فعالیت‌های مؤسسه پیشنهاد شده است.
هیئت‌های نظارت استانی مهم‌ترین رکن ضامن کیفیت نهادهای علمی در کشور هستند.

هیئت‌های نظارت استانی مهم‌ترین رکن ضامن کیفیت نهادهای علمی در کشور هستند.

۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۶:۳۸ اخبار برگزیده
دکتر منتظر: هیئت‌های استانی هسته‌های اندیشگانی ما در درون استان‌ها هستند و این نقش برای ما بسیار مهم است. هیئت‌های استانی اطلاع دارند که در استان‌ها چه موضوعات مستحدثه‌ای وجود دارد، تلاش برای بهبود و ارتقای کیفیت مستلزم اندیشه و خردورزی جمعی است و ترکیب هیئت‌های نظارت و حضور جمع کثیری از فرهیختگان دانشگاهی این امکان را برای ما پدید می‌آورد که از توان اندیشگانی آنان در ساماندهی کیفی نظام علم و فناوری استفاده کنیم. بنابراین دیدگاه‌های تخصصی آن‌ها برای مرکز بسیار راه‌گشا خواهد بود.
دکتر غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: فرایند ارزیابی امکان وقوف سازمان را به نقاط قوت و ضعف عملکرد خود، فراهم می‌آورد.

دکتر غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: فرایند ارزیابی امکان وقوف سازمان را به نقاط قوت و ضعف عملکرد خود، فراهم می‌آورد.

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۱:۵۱ اخبار برگزیده
دکتر غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست مشترک «شورای نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت» و «شورای راهبری مدیریت» اظهار داشت: فرایند ارزیابی امکان وقوف سازمان را به نقاط قوت و ضعف عملکرد خود، فراهم می‌آورد. این فرایند بازنمای زحمات همۀ کارکنان و مدیران ستاد، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها است. وی با تاکید بر دقت نظر در کامل بودن اطلاعات و مستندات افزود: باید با پیگیری این موضوع فرهنگ خودارزیابی و دیگرارزیابی را در بخش‌های مختلف ستاد و صف تقویت کنیم.
شیوه‌نامۀ امتیازدهی شاخص‌های عمومی سطح ملّی ارزیابی عملکرد ۱۳۹۹ ابلاغ شد.

شیوه‌نامۀ امتیازدهی شاخص‌های عمومی سطح ملّی ارزیابی عملکرد ۱۳۹۹ ابلاغ شد.

۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۹ آرشیو اخبار اخبار برگزیده
بـا همـاهنگی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری وسازمـان اداری و استخدامی کشور و باتوجه به مادۀ ۱ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعۀ کشور، شیوه‌نامۀ امتیازدهی شاخص‌های عمومی سطح ملّی ارزیابی عملکرد ۱۳۹۹ ابلاغ شد. فایل‌های این شیوه‌نامه، پیوست شده است.